[ aktuality ]
autor Pavel Miksa
Ředitel vývoje Siri přešel
ke konkurenci
Vedoucí pracovník, který dohlížel na vývoj
osobní asistentky Siri, začal pracovat u Samsungu.
Luc Juliea byl v Applu na projektu
Siri deset měsíců a poté odešel k Samsungu, kde se bude podílet na tvorbě velmi
podobného systému s názvem SAMI.
Jeho smyslem, obdobně jako u Siri, bude
shromažďovat informace z různých zdrojů
a předávat je uživateli. Nepůjde však pouze
o internetová data, ale SAMI bude pracovat také s informacemi
z různých zařízení.
Luc při ukázce SAMIho schopností v oblasti péče o zdraví použil Fitbit a monitor srdce, zvážil se na váze s připojením k internetu a poté zaběhl pár koleček na běžecké dráze. Následně ukázal,
jak služba všechny informace z různých zdrojů zpracuje a v jedné
aplikaci předloží uživateli.
Podle jeho slov je to pro jeho zaměstnavatele zcela nová oblast, do které se pouští, neboť jeho doménou je výroba hardwaru.
Věří však, že rozvojem služeb mohou svou konkurenceschopnost
ještě zvýšit.
Safírové sklo
v iPhonu
Safírové sklo je součástí snímače otisků prstů v iPhone 5S a také mnohem tvrdším materiálem než Gorilla Glass používaná v současnosti
k ochraně přední části zařízení.
Safír je velmi tvrdým materiálem, který lze poškrábat pouze diamantem. Jeho výroba je ovšem velmi nákladná, a proto v současnosti
nepoužitelná pro výrobu celých displejů.
Apple však s výrobcem tohoto materiálu GT Advanced Technologies uzavřel dohodu, která několikanásobně zvýší produkci. GTAT totiž
nedávnou akvizicí získala novou technologii lisování tvrdých materiálů
do velmi tenkých plátů.
Pokud bude možné použít tuto techniku také k lisování safíru a
pokud bude možné výstup kombinovat s úpravou, kterou si patentoval
Apple, náklady na výboru půjdou výrazně dolů.
Superapple magazín 1/2014
Apple je v Japonsku
velice silný
Ze zprávy serveru Wall Street Journal vyplývá, že tržní
podíl Applu na mobilním trhu v Japonsku dosáhl úrovně
37 procent, a o jedno procento tak překročil podíl, který
má společnost ve své domovině.
K výraznému nárůstu došlo v srpnu, kdy NTT
DoCoMo Inc, největší japonský operátor, začal nabízet
iPhone svým téměř 62 miliónům zákazníkům. Je pravdou, že iPhone byl nejúspěšnějším mobilem v zemi ještě
před zahájením prodeje NTT DoCoMo.
Japonsko je čtvrtým největším mobilním trhem za
Čínou, USA a Indií a již dříve se očekávalo,že díky dohodě s NTT DoCoMo se Apple vyšvihne do pozice tržního
lídra. Více než 50 procent japonského trhu s tablety
zaujímá iPad.