[ aktuality ]

autor Pavel Miksa

Ředitel vývoje Siri přešel

ke konkurenci

Vedoucí pracovník, který dohlížel na vývoj

osobní asistentky Siri, začal pracovat u Samsungu.

Luc Juliea byl v Applu na projektu

Siri deset měsíců a poté odešel k Samsungu, kde se bude podílet na tvorbě velmi

podobného systému s názvem SAMI.

Jeho smyslem, obdobně jako u Siri, bude

shromažďovat informace z různých zdrojů

a předávat je uživateli. Nepůjde však pouze

o internetová data, ale SAMI bude pracovat také s informacemi

z různých zařízení.

Luc při ukázce SAMIho schopností v oblasti péče o zdraví použil Fitbit a monitor srdce, zvážil se na váze s připojením k internetu a poté zaběhl pár koleček na běžecké dráze. Následně ukázal,

jak služba všechny informace z různých zdrojů zpracuje a v jedné

aplikaci předloží uživateli.

Podle jeho slov je to pro jeho zaměstnavatele zcela nová oblast, do které se pouští, neboť jeho doménou je výroba hardwaru.

Věří však, že rozvojem služeb mohou svou konkurenceschopnost

ještě zvýšit.

Safírové sklo

v iPhonu

Safírové sklo je součástí snímače otisků prstů v iPhone 5S a také mnohem tvrdším materiálem než Gorilla Glass používaná v současnosti

k ochraně přední části zařízení.

Safír je velmi tvrdým materiálem, který lze poškrábat pouze diamantem. Jeho výroba je ovšem velmi nákladná, a proto v současnosti

nepoužitelná pro výrobu celých displejů.

Apple však s výrobcem tohoto materiálu GT Advanced Technologies uzavřel dohodu, která několikanásobně zvýší produkci. GTAT totiž

nedávnou akvizicí získala novou technologii lisování tvrdých materiálů

do velmi tenkých plátů.

Pokud bude možné použít tuto techniku také k lisování safíru a

pokud bude možné výstup kombinovat s úpravou, kterou si patentoval

Apple, náklady na výboru půjdou výrazně dolů.

Superapple magazín 1/2014

Apple je v Japonsku

velice silný

Ze zprávy serveru Wall Street Journal vyplývá, že tržní

podíl Applu na mobilním trhu v Japonsku dosáhl úrovně

37 procent, a o jedno procento tak překročil podíl, který

má společnost ve své domovině.

K výraznému nárůstu došlo v srpnu, kdy NTT

DoCoMo Inc, největší japonský operátor, začal nabízet

iPhone svým téměř 62 miliónům zákazníkům. Je pravdou, že iPhone byl nejúspěšnějším mobilem v zemi ještě

před zahájením prodeje NTT DoCoMo.

Japonsko je čtvrtým největším mobilním trhem za

Čínou, USA a Indií a již dříve se očekávalo,že díky dohodě s NTT DoCoMo se Apple vyšvihne do pozice tržního

lídra. Více než 50 procent japonského trhu s tablety

zaujímá iPad.